de Woonbeurs 2014

Afgelopen dinsdag had ik samen met Cindy van de blog More Than Living een superleuke en inspirerende dag op de Woonbeurs. We hebben alle huizen bezocht, maar in verband met mijn gezondheid is het niet gelukt overal foto's van te maken.
Desondanks heb ik toch verschillende trends kunnen spotten en veel 'blijvertjes' van vorig jaar kunnen zien. Zo zie je warme kleuren en kopertinten nog steeds terugkomen en heeft de cactustrend zich verder uitgebreid. Ook zie je veel hoekjes met mooie bladeren en takken (rozenbottel, asparagus, varen en klimop) in verschillende potten en vazen.

Iets heel vernieuwends qua trends kan ik zo niet benoemen, maar wat wel nieuw (en zéker de moeite waard) was, was het super mooi gestylde huis van Karwei. Op alle details is gelet en de styling was dan ook top! Erg inspirerend. Het kleurgebruik was mooi doorgevoerd en doordat er in verschillende hoekjes moodboards gemaakt waren, kon je goed zien waar de inspiratie vandaan kwam. Een mooie nieuwkomer dus, waarvan ik hoop dat ik hun huis volgend jaar ook weer kan bewonderen.

Favoriet in het vtwonen-huis was de keuken en de woonkamer. Ik vond het donkere kleurgebruik erg mooi en de eettafel zou ik zo in ons huis willen hebben. Het bureau ook, trouwens. In beide ruimtes kwamen cognac-kleuren en zwart en wit terug. Sfeer werd aangebracht door het gebruik van koper en messing.

101-woonideeën was dit jaar voor het laatst. Erg jammer! Het huis was fris en vrolijk en bomvol zelfmakers (typerend voor het blad). Ariadne at home had een lieflijk, brocante huis, maar deed toch licht aan door het vele gebruik van wit. Mijn favoriet was een oude werkbank met grote glazen vitrinekisten, waarin plantjes en een kralenketting een mooi plekje hadden gekregen.
Voor foto's van deze twee laatste huizen verwijs ik je graag naar http://more-than-living.blogspot.nl/.

Ik heb genoten van de fijne dag. Volgend jaar hoop ik mij wat meer te kunnen richten op de nieuwe trends, maar voor nu ben ik heel blij dat ik geweest ben. Ik val misschien in herhaling, maar afwisseling (in dit geval van omgeving) geeft toch zeker wel inspiratie!

Hieronder de foto's die ik gemaakt heb:

Vtwonen:









Karwei: 










Reacties

Een reactie posten