Review: Montis Tor bijzettafel


Nog meer groene items in huis zul je misschien denken? Ja zeker! Groen is nu eenmaal echt mijn lievelingskleur. En deze keer schrijf ik mijn blog over de donkergroene Tor bijzettafel van Montis
We hebben natuurlijk al verschillende bijzettafeltjes in huis, maar eentje met een handvat hadden we nog niet in het assortiment. ;)

Het tafeltje koos ik uit in de webshop van MisterDesign, waar ik een kijkje nam tussen alle design bijzettafels die zij te bieden hebben. 



De Tor bijzettafel is een ontwerp van het ontwerpersduo Lambie & van Hengel. Ralf Lambie en Johan van Hengel zijn twee Nederlandse designers die samenwerken onder het label Lambie & van Hengel. Eenieder is werkzaam binnen zijn eigen vakgebied maar samen richten ze zich voornamelijk op het ontwerpen van dagelijkse gebruiksobjecten in het interieur. 
Extra leuk: naar aanleiding van het ontwerp van deze bijzettafel won het duo een 'ELLE Wonen Design Talent award', in het eerste jaar van hun samenwerking.


De Tor heeft een handig handvat, waardoor je 'm makkelijk kunt verplaatsen. Zet de bijzettafel bij de bank, of verplaats 'm naar een andere plek in huis. Zelf vind ik het handig om de tafel bij onze fauteuil neer te zetten wanneer we visite hebben. Dat is namelijk net zo'n plekje waar dan vaak een tafeltje mist.
Het tafeltje staat stabiel op vier pootjes. Mooi detail vind ik dat het lijkt alsof het handvat en de pootjes door het blad heen doorlopen. De Tor heeft rondom een opstaand randje, hierdoor valt of schuift er niet zo gauw iets vanaf. 


De bijzettafel is gemaakt van aluminium en is gepoedercoat. Zelf maak ik het schoon met een vochtig (niet te nat) doekje en veeg ik het na met een droge doek, zo blijft de tafel makkelijk schoon en vrij van kringen of watervlekken.

Ik koos voor deze tafel in de kleur olijfgroen, maar de tafel is in maar liefst vijf verschillende kleuren verkrijgbaar. Zelf vind ik de groene kleur wat aan de donkere kant, het neigt soms zelfs wat naar zwart. Het vormt daarentegen wel een mooi contrast met de lichtgrijze bank en de witte salontafel. Maar ik vind wel dat de zithoek hierdoor soms wat drukker oogt. Omdat ik gewend ben lichtere meubels en voorwerpen te gebruiken in ons interieur, moet ik er echt aan wennen. Gelukkig houd ik van experimenteren en veranderen en daarvoor is zo'n handig bijzettafeltje dan een geschikt item.



Deze blogpost is tot stand gekomen in samenwerking met MisterDesign. Ik heb hiervoor zelf stylingfoto's gemaakt. Op 'Van het kastje naar de Muur' deel ik mijn passie voor interieur en styling en ben ik altijd eerlijk over mijn bevindingen t.a.v. een merk of product.

Reacties

  1. Ik ben dol op bijzettafels. Je kan er altijd wel een ergens kwijt in de woonkamer of slaapkamers. Leuke pot erop of een lamp. Ik denk dat ik wel 6 bijzettafels in mijn huis heb staan.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten