Shoplog: 5x (design)aankopen voor < €50,-

De afgelopen jaren is ons interieur steeds meer 'eigen' geworden en dat komt mede door de spulletjes die we hebben verzameld. Ik ben niet zo van de impulsaankopen, maar probeer altijd te bedenken of een item goed past bij de rest en of het ook praktisch te gebruiken is. Op basis daarvan maak ik een keuze en blijf ik het product ook lang mooi vinden. Natuurlijk let ik bij aanschaf niet alleen op de kwaliteit, maar de prijs speelt ook een grote rol. Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat het loont om het internet goed af te speuren en te wachten tot de sale begint (hoe Hollands... ). 
Daarentegen zijn design-items vaak tijdloos en blijf je die ook langer mooi vinden (goede investering!). Zo is er voor iedere aankoop wel wat te zeggen, maar het fijnste zijn ze toch als ze vriendelijk zijn voor je portemonnee. 

Om je te kunnen inspireren laat ik mijn aankopen van de afgelopen tijd zien. Ze zijn allemaal verschillend maar hebben één ding gemeen: ze kostten minder dan €50,-. 
Misschien zit er iets leuks voor je tussen, kun je een cadeau-idee opdoen of wil je je 'wishlist' graag uitbreiden? Lees dan mee! 


1. Twaalf houten huisjes





 
Deze handgemaakte houten huisjes vond ik al heel lang mooi. Ik kreeg ze van de leuke webshop 'Hoeked', die je misschien wel kent van hun eigenzinnige designcollectie, en dat met name de bijzondere bureau's en bijbehorende accessoires die ze verkopen. Maar ook de leuke verzamelobjecten, waar ik persoonlijk altijd heel blij van word (tijdloze accessoires, altijd goed!).
De set '11+1' huisjes horen ook bij deze categorie.

De huisjes zijn van het Roemeense merk Ubikubi en worden op een duurzame manier vervaardigd uit reststukken hout. Vandaar ook dat ze alle twaalf onderling sterk van kleur verschillen. De huisjes zijn niet alleen decoratief (ze hebben bij ons al op veel plekjes gestaan), maar kunnen ook gebruikt worden als houten spel voor kleine kinderen. Hierbij staan facetten als ruimtelijk inzicht en  stimulering van creativiteit centraal. Leerzaam en mooi dus!

De 11+1 Ubikubi huisjes zijn €49,95.





2. Design opberger



Designliefhebbers herkennen deze klassieker meteen: de Vitra Toolbox. Ik kocht deze steenrode versie van de handige opberger voor op de werkkamer. Er zitten pennen, potloden, washitape en andere bureauaccessoires in. Door het handvat makkelijk te verplaatsen en opvallend door de rode kleur. Er zit een vakverdeling in waardoor de toolbox ook makkelijk voor andere doeleinden te gebruiken is, zo zag ik hem hier bijvoorbeeld op een babykamer. Multi-inzetbaar!

De Toolbox kocht ik voor €29,-. 


3. Plantenhanger


Ze zijn alweer een tijdje hip, maar ik had tot nu toe nog niet echt een versie gevonden die mij echt aansprak. Tot ik deze plantenhanger met terracotta-pot zag! Fijn geprijsd en een mooie uitstraling. Wel loeizwaar met deze plant erin, dus ik moet wel zorgen dat 'ie aan een stevige schroef of goed aan de ladder hangt. Maar als 'ie hangt is het echt wel een mooie eyecatcher!

Ik betaalde €12,95 voor deze Hk-living pot. 




4. Roze velvet poef




Dit is echt één van die aankopen waarbij het loont om te wachten tot de sale begint. Al een hele tijd had ik deze poef van het (toch wel vrij landelijke) merk Riverdale op het oog, doordat Greet van Styleandsugar deze in haar mooie huis heeft staan. Maar telkens vond ik 'm voor de volle pond te duur om 'zomaar' aan te schaffen. Natuurlijk is deze poef ook praktisch (hallo voetenbankje bij de stoel of extra zitplek!), maar toch ook weer niet echt 'nodig'. Tot ik 'm toevallig bij Boer Staphorst voor de helft van de originele prijs zag staan. Toen mocht de poef (eindelijk) mee en sindsdien ben ik eigenlijk heel blij met deze aankoop. 

De originele prijs van deze velvet poef is €99,95. (Ik betaalde er €49,97 voor). 


5. Tweedehands kastje



Dit kastje was een echt 'marktplaats gelukje'. Ik zocht op de woorden 'kastje' en 'marmer' en kwam toen dit exemplaar tegen in Zwolle. De buitenkant is wat sleets en het heeft mooie details. Het formaat van het kastje is ook precies goed, er is altijd wel een plekje voor te bedenken. Alleen niet als nachtkastje naast het bed.. want daar blijkt 'ie helaas toch écht te hoog voor te zijn. 

Ik kocht het kastje voor €20,- 



Hopelijk heb ik je met deze blogpost een beetje kunnen inspireren! 
Wat zijn jouw favoriete aankopen van de laatste tijd? 

Reacties