Moois van Via Martine



Mijn eerste posters en kaarten voor ons interieur kocht ik in de webshop van Martine Vianen. Ik kan me voorstellen dat deze naam je bekend in de oren klinkt, want Martine's bedrijf, 'Via Martine', is al heel wat jaren een begrip binnen de interieurwereld. 
Het meest bekend zijn waarschijnlijk haar mooie modelposters, afgedrukt in zwart wit. In deze blogpost, van alweer drie jaar geleden, zie je van deze lijn de kaarten terugkomen. 

Toen Martine mij vroeg om foto's te maken van een aantal posters van haar nieuwe lijn, hoefde ik dan ook niet te twijfelen. Naast de bekende zwart wit posters, waarvan de collectie inmiddels wel veranderd en uitgebreid is, heeft ze nu ook hele mooie gekleurde letterposters, natuurposters en abstracte prints in haar collectie zitten. En daar laat ik je er graag een aantal van zien! 


Op mijn werkkamer heb ik de grote poster van 50x70 met de letter 'e' neergezet. De roodroze achtergrondkleur matcht mooi bij de vintage roze muur en het wit van de kast. Daarvoor staat de poster 'woman rain', één van de klassiekers uit de modelcollectie. Op de vloer zie je de poster van de vrouw met het knotje staan. 
Omdat ik inmiddels een hele verzameling posters en lijsten heb, wissel ik deze graag af. Je ziet op deze foto verschillende lijsten staan, waarvan ik de inhoud regelmatig verander. Ook gebruik ik een grotere poster met witte achterkant wel eens als een passe-partout, zo krijgt een afbeelding net wat meer nadruk. Deze poster ('woman bun') vond ik op die manier ook mooier tot zijn recht komen. 



Op de kast achterin de slaapkamer staat een abstracte poster, met daarop de tekening van een vrouw. Deze heb ik ook in een grotere lijst gedaan, met als achtergrond de achterzijde van een andere poster als passe-partout. Wat wel leuk is om te weten is dat deze lijntekening geïnspireerd is op deze foto, die Martine in haar modelcollectie heeft opgenomen.
De letterposter vond ik in dit geval een mooie strakke tegenhanger en springt er door de achtergrondkleur goed uit. Ik word wel blij van dit soort kleuraccenten in huis! Jij ook?


Over kleuraccenten gesproken; deze letterposter komt ook bij de eettafel heel mooi tot zijn recht. 
Mijn plan is om achter de eettafel twee metalen wandplanken op te hangen, zodat ik daar verschillende posters tegelijk kan uitstallen. Op die manier creëer ik een soort 'gallery wall', die kan blijven wisselen. Maar tot die tijd vind ik de rustige uitstraling van één grote poster ook nog steeds heel mooi. 


Nog een aantal posters van Via Martine op een rijtje. Zoals je ziet passen de verschillende collecties onderling heel goed bij elkaar, dus je kunt deze gerust combineren. 
Ben je nieuwsgierig geworden naar al het moois wat Martine nog meer in haar webshop verkoopt? Neem dan vooral even een kijkje op haar site




Deze blogpost bevat 'product placement'. Dit betekent dat ik een product van de genoemde (web)shop heb gekregen. Op 'Van het kastje naar de Muur' deel ik mijn passie voor interieur en styling en ben ik altijd eerlijk over mijn bevindingen t.a.v. een merk en/of product.

Reacties