Review: Muuto Control tafellamp



Goede verlichting in huis is heel belangrijk. Maar mooie verlichting natuurlijk ook!

Laten deze twee kenmerken nou precies samenkomen in de nieuwe lamp die op onze televisiekast staat te pronken. In deze blogpost vertel ik je graag meer over de bijzonder mooie Muuto Control tafellamp.

 




Dé grote knop


Sinds deze design tafellamp zijn intrede heeft gedaan in ons interieur, zijn er al meerdere mensen geweest die uitgebreid de tijd hebben genomen om 'm eens nader te inspecteren. Met name de grote draaiknop trekt hierbij de aandacht.
Het licht van de LED-lamp is namelijk te reguleren met deze knop. Hiermee stel je gemakkelijk de sterkte van het licht in en kun je er dus voor kiezen om de Control tafellamp feller, dan wel zachter te laten branden. Alles onder 'controle' dus! 

Daarnaast vind ik de materiaalkeuze van de lamp erg mooi. De basis is gegoten in aluminium en afgemaakt met een poedercoating, zelfs de kleur van het snoer past hier precies bij. De LED lichtbron krijg je er bij aanschaf trouwens ook gewoon bijgeleverd.



Stilleven


Naast dat de tafellamp uitnodigt om het licht te bedienen en te dimmen, is het natuurlijk ook een heel mooi item om een stilleven mee te creëren. Dat heb ik dan ook met veel plezier gedaan.

Ik heb ervoor gekozen om de rode lamp te combineren met verschillende roodroze tinten, zodat de kleur opvalt, maar niet teveel afleidt van de andere spullen. De terracottapot en het groen van de monsteraplant geven een mooi contrast en wat hoogte aan het geheel. Tot slot geven de verschillende houten huisjes wat zachtheid en maken ze het stilleven helemaal af.



Design


Het ontwerp van de Control tafellamp is bedacht door TAF Architects. Zij hebben dit gebaseerd op de basic E27 hanglamp, een andere bekende lamp uit het assortiment van Muuto. Net als deze hanglampen zijn de Control lampen verkrijgbaar in meerdere kleuren, waaronder zwart, wit, grijs en dus rood. 

Welke kleur is jouw favoriet?





Deze blogpost is tot stand gekomen in samenwerking met MisterDesign. Ik heb hiervoor zelf stylingfoto's gemaakt. Op 'Van het kastje naar de Muur' deel ik mijn passie voor interieur en styling en ben ik altijd eerlijk over mijn bevindingen t.a.v. een merk en/of product.

Reacties