Make-over van de hal


Toegegeven.. de hal is niet echt de mooiste ruimte in ons huis, maar met een paar aanpassingen en slimme oplossingen hebben we er toch een prima plek van proberen te maken. 
We wonen nu ruim vier en een half jaar in dit huis en 'project hal' bleef al die tijd een ondergeschoven kindje. We bedachten wel een oplossing voor het opbergen van jassen en schoenen, maar daar bleef het eigenlijk bij. Ik heb zelfs jarenlang dezelfde twee kaarten (die ik niet eens heel mooi vond) aan de muur laten hangen en een spiegeltje met een spijkertje opgehangen. Heel stylish verantwoord (not!). De vergeelde lambrisering en dito muren, maakten dat plaatje compleet.
Geen fijne binnenkomer!
Hier is gelukkig onlangs verandering in gekomen, doordat ik inspiratie opdeed voor de hal op de site van Flinders. Ik maakte een plan en bracht dit ten uitvoer. Bij deze neem ik je graag mee in dat proces! Kijk je mee?






Het plan

Zoals gezegd: de hal paste niet bij de stijl van de rest van ons huis, daar moest hoognodig verandering in komen!

De roomwitte muurkleur moest daarom plaatsmaken voor fris wit, en ik wilde de kleur groen ook in de gang terug laten komen. Daarom koos ik voor een mat groene tint voor de lambrisering. Hierdoor kreeg deze een wat meer eigentijdse uitstraling en werd het een mooie match met de vergrijsde houten vloer.

De accessoires voor de verdere aankleding van de hal wilde ik licht en functioneel houden. Daarom koos ik voor mooie en handige spullen van het Deense merk Muuto. Ook leek het mij mooi om een rood kleuraccent aan te brengen, als tegenhanger van het wit, hout en groen.

Om een overzicht te krijgen van mijn ideeën, maakte ik een moodboard. Dat hielp mij om bepaalde (kleur)keuzes te kunnen maken.


De lambrisering schilderde ik in de kleur Full River van Flexa Pure.


Veelzijdige klassiekers


Ik wilde graag wat extra haken aan de muur, omdat wij eigenlijk niet genoeg ruimte hadden om jassen kwijt te kunnen wanneer wij visite kregen. Ik koos daarom voor de welbekende Muuto dots, die inmiddels toch wel tot de design klassiekers gerekend mogen worden.

Het leuke aan deze 'dots' is dat ze in veel verschillende kleuren en groottes verkrijgbaar zijn, dus je kunt dus naar hartelust variëren.

Ik koos voor twee groene, twee eiken en één rode dot. Ja, je leest het goed: de grijze wandhaak was eerst rood. Deze bleek echter toch wat te fel van kleur te zijn, dus heb ik 'm met een restje verf grijs geschilderd. Nu hebben wij, en de visite, genoeg plek om onze jassen, tassen en sjaals kwijt te kunnen. Super handig!





Lamp als blikvanger


Ik vertelde al dat ik een rood kleuraccent in de hal wilde aanbrengen, daarom koos ik voor de rode versie van de Muuto E27 pendellamp. Deze lamp is eenvoudig vorm gegeven, maar een echte blikvanger door zijn felrode kleur. Bovendien geeft de ledlamp ruim voldoende licht om ook 's avonds zonder moeite je spullen terug te kunnen vinden.





Handige wandplank


Wat er ook nog ontbrak in de hal, was een plek waar we onze losse rommeltjes konden neerleggen. De Folded wandplank biedt nu gelukkig uitkomst. Zonnebrillen, portemonnees, de post; we kunnen nu van alles kwijt op deze handige wandopberger.

De Folded wandplank is ook van het merk Muuto. Ontwerper Johan van Hengel bedacht deze functionele en originele opberger, die niet alleen geschikt is voor in een hal, maar bijvoorbeeld ook in een keuken of badkamer goed tot zijn recht zal komen. 

De plank wordt geleverd met twee handige kledinghaken, die wij gebruiken voor de riem en halsband van Beer. Ik koos voor de medium variant van deze wandplank, maar er is ook een small en een large versie verkrijgbaar. Bovendien is de plank in vier kleuren te verkrijgen, waarvan ik de grijze de mooiste match vond met de rest van het plan.

Wat gaat er nog gebeuren?


In deze blogpost heb ik je eigenlijk maar één kant van de hal laten zien. De andere kant moet namelijk nog geschilderd worden. Naast de trap zit dezelfde lambrisering, die ik ook groen wil gaan verven. Bovendien kunnen de deuren en (zeker) de trap wel een nieuwe lik witte verf gebruiken. Maar dat komt later!

Qua aankleding ben ik nu heel erg tevreden. Door deze make-over hebben we veel praktische en functionele oplossingen in de hal, die we ook volop gebruiken. Bovendien vind ik dat de stijl van de hal nu goed past bij de rest van het huis. Missie geslaagd!


Wat vind jij ervan?




Deze blogpost is tot stand gekomen in samenwerking met Flinders.nl. Ik heb hiervoor zelf stylingfoto's gemaakt. Op 'Van het kastje naar de Muur' deel ik mijn passie voor interieur en styling en ben ik altijd eerlijk over mijn bevindingen t.a.v. een merk en/of product.

Reacties

  1. Ontzettend mooi geworden en wat een prachtige warme kleur groen ook! Je hebt me op ideeën gebracht! Fijne avond! Liefs, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!! Wil zelf onze lambrisering oververven,nooit gedaan. Gelijk verf erop gedaan of heb je nog iets gedaan voordat je verft? Vind het zeker een mooie hal geworden! Grt Samira

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De lambrisering met verschillende breedte planken willen wij ook, maar we kunnen nergens iets vinden dat er op lijkt, enkel een maat :( Heb je de lambrisering ergens gekocht of zelf gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten